Kwantowy crowdsourcing
18 kwietnia 2016, 12:22Zasady fizyki kwantowej wydają się całkowicie sprzeczne z ludzką intuicją. Gra stworzona przez grupę naukowców dowodzi jednak, że nawet ludzie bez odpowiedniego wykształcenia mogą je intuicyjnie coraz lepiej rozumieć
Gracze na celowniku NSA i GCHQ
10 marca 2016, 10:31Brytyjski Guardian otrzymał od Edwarda Snowdena kolejny zestaw tajnych dokumentów NSA. Tym razem wynika z nich, że agencja we współpracy z brytyjską GCHQ szpiegowała osoby grające w online'owe gry. Obie agencje stworzyły sobie możliwości techniczne, by szpiegować sieć Xbox Live, społeczności Second Life czy World of Warcraft.
Z Xboksa na pecety
2 marca 2016, 10:20W ramach strategii o nazwie Universal Windows Platform Microsoft będzie publikował gry dla Xboksa również na pecety. Phil Spencer, odpowiedzialny za rozwój Xboksa, stwierdził: Na początku konsole tworzyły zamknięte środowisko sprzętowe i programowe
Mistrz świata (jeszcze) nie boi się komputera
22 lutego 2016, 12:57Mistrz świata w go, Lee Sedol, uważa, że pokona program AlphaGo w zaplanowanej na marzec rozgrywce. Nie jest jednak pewien, czy będzie w stanie pokonać komputer w przyszłym roku.
Rekordowo szybki transfer danych
15 lutego 2016, 10:27Naukowcy z Optical Networks Group z University College London pobili rekord w prędkości transferu danych cyfrowych. Pobrali oni dane z prędkością 1,125 Tb/s
Sam ruch nie wystarczy do utraty wagi
1 lutego 2016, 13:37Organizm może się przystosowywać do wyższego poziomu aktywności fizycznej, dlatego ruszając się bardzo dużo, niekoniecznie spalamy więcej kalorii od osób ruszających się w stopniu umiarkowanym - twierdzą naukowcy z City University of New York (CUNY).
Jak piętro, na którym się mieszka, wpływa na przeżywalność zatrzymania krążenia
19 stycznia 2016, 11:41Mieszkańcy wysokich budynków mają większe szanse na przeżycie nagłego zatrzymania krążenia, jeśli mieszkają na pierwszych piętrach. Wg autorów publikacji z Canadian Medical Association Journal, przeżywalność pacjentów, którzy mieszkają powyżej 16., jest znikoma.
Atak na Hello Kitty
22 grudnia 2015, 16:04Cyberprzestępcy zaatakowali witrynę Sanriotown.com, skupiającą fanów Hello Kitty. Przestępcy ukradli dane dotyczące 3,3 miliona użytkowników. Zdobyli nazwiska, adresy e-mail, hasła, daty urodzin oraz dane o miejscu zamieszkania użytkowników.
Powiązali typy pamięci z wzorcami połączeń w mózgu
14 grudnia 2015, 11:29Naukowcy po raz pierwszy powiązali typy pamięci - pamięć epizodyczną i semantyczną - z wzorcami połączeń w mózgu. Wg nich, mogą one być charakterystyczne dla konkretnych osób, dlatego mówią o utrzymującej się całe życie cesze pamięciowej.
Połowa nawiązywanych połączeń nie służy użytkownikowi
20 listopada 2015, 11:54Połowa połączeń nawiązywanych przez 500 najpopularniejszych aplikacji na Androida nie ma nic wspólnego z potrzebami użytkownika. Naukowcy z MIT-u odkryli, że aż 50% połączeń z i do aplikacji jest inicjalizowanych przez moduły analizy danych, które służą nie użytkownikom, a twórcom oprogramowania